Rabu, Disember 02, 2009

Rendang Daging

Ahad lepas,sewaktu berbelanja di pasaraya,aku ternampak pek perencah rendang ni. Aku sajelah tunjuk kat En.somi,x terfikir nak beli pun. En.somi ckp "Amiklah,nanti bleh masak rendang daging".


Aku terpingga2. En.somi terus amik & letak dalam bakul. Aduh,nak kena masak rendang daginglah nampaknya. Teringat sewaktu pertama kali aku masak rendang..Masa tu saje2 try wat,ikut resipi dlm majalah..hehe,x brapa menjadi..So,kali ni takut x menjadi lagi..Tapi sebabkan ni perencah sedia ada,maybe ok kot..

Semalam,aku balik awal. So,terpikirlah nak masak rendang tu...Bahan2 sume ada..Maka,bermulalah sesi memasak..

Dan,hasilnya sgt memuaskan hati..En.somi pun cukup berselera makan..Sampaikan dia cakap "Len kali beli perencah ni jelah,senang sikit nak masak..

Memanglah senang sebab orang x pandai masak pun bleh masak dengan adanya perencah macam ni..Tapi aku rasa aku still nk try masak rendang..tanpa menggunakan perencah yg macam ni...

Kepada sesapa yg nak masak rendang tapi takut rasa x sedap,beli jelah perencah rendang adabi ni..Pasti puas ati..

2 ulasan:

Jgn malu,jgn segan...Mehlah tinggalkan komen korang...