Rabu, Julai 22, 2015

Cerita 1 Syawal 2015

Raya tahun ni En.Somi beritahu yang dia hanya akan mula bercuti pada raya pertama. Disebabkan itu,aku dan En.Somi balik kampung asing-asing. Aku balik kampung sehari sebelum raya dengan cik Diena.

Sampai kampung terkejut tengok rumah nenek macam kosong. Selalunya sehari sebelum raya dah ramai kat rumah nenek. Rupa-rupanya tahun ni ramai yang beraya belah mertua. Makanya,petang tu cuma keluarga aku je yang ada untuk tolong nenek masak. Yang tak bestnya,menu utama nenek umbut masak lemak takde..huhuhu..sedihnya..

Pagi raya..En.Somi pun sampai rumah mak. Sebelum sesi bermaaf-maafan,haruslah makan dulu..lepas tu bergambar pulak.

kami di pagi raya

ayah & mak

 keluarga aku yang tak cukup korum

Kami semua bergambar kat depan rumah nenek sementara tunggu yang lain bersiap. Selesai sesi bermaafan terlupa pulak nak amik gambar dengan saudara yang lain.

Bila kami send gambar kat whatsapp adik-beradik,dorang yang beraya dengan mertua pun send gambar juga.
keluarga En.Hami & cik Diena

Selepas beraya rumah nenek,rombongan keluarga aku nak datang beraya rumah mertua. Makanya,kami cepat-cepatlah merempit ke rumah mertua. Selesai dorang beraya, kami plak stay rumah mertua. Dorang sambung beraya lepas solat jumaat tapi kami tak ikut.

Petang tu,kami ke rumah mak semula. Malam,layan budak-budak main bunga api sekejap. Lepas tu peluk-cium cik Aisyah yang nak balik ke rumah mertua..kami pun balik semula ke rumah mertua.
 anak menantu En.Mohsin & Pn.Intan

Sekian saja cerita 1 Syawal kami.


Mawarbiru : Masih dalam mood raya..huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jgn malu,jgn segan...Mehlah tinggalkan komen korang...