Isnin, Julai 12, 2010

Bila Kerajinan Melanda

Sabtu lepas,aura rajin telah melanda diriku... Tiba2 tekak rasa nak makan macam2...hehehe.. So,aku ajaklah cik Rienduan join aku wat kek coklat.

Sementara tunggu cik Rienduan dtg umah,aku sempat wat Puding Roti Marble.. Kalau korang nak try wat,ni resipinyer...Resipi Puding Roti Marble

kek coklat & puding roti marble

Dah siap,wat plak kek coklat. Slalunya kek coklat ni aku kukus,tapi ari tu sajelah try bakar plak..

Alkisahnya,masa aku masukkan loyang kek tu ke dalam oven ku yg comel,aku tak perasan jaring dalam tu senget.. Maka,bila dikeluarkan jadilah kek aku tu senget macam ni...hehehe...

ni kek coklat senget..

Kek coklat tu dapat dalam 2 loyang. Mula2 bakar ok je...bila dah masuk loyang yg kedua jadi senget plak...hehehe...

Sambil tunggu kek coklat siap bakar,aku sempat buat Crispy Crab Stick..Tapi terlupa plak nak amik gambar. Kalo nak tau macamana rupanya & nak try wat,klik SINI.

Bila En.Somi balik dari kerja,dia terkejut tgk aku wat macam2 ari tu.
"Sempat awak buat semua ni?"
Aku cuma senyum aje..

"Malam ni makan apa?"
Alamak bang,lupe masak nasi lah...hehehe...

Mawarbiru: Kenyangnya...hehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jgn malu,jgn segan...Mehlah tinggalkan komen korang...