Ahad, Mei 30, 2010

Ceritera Cinta

Aku mengenalinya ketika aku masih dibangku sekolah. Dia lebih tua empat tahun dariku. Hubungan kami amat rapat…bukan sekadar teman biasa. Namun begitu,tak sampai pun setahun,hubungan kami terputus. Tanpa ada sebarang khabar berita. Seolah2 seperti terputus hubungan. Saat itu aku sangkakan dia hanyalah cinta monyet..walaupun saat itu aku terasa begitu kehilangan...

Kalau sudah memang tertulis dia jodoh kita,Insya Allah kita pastikan bertemu dia jua. Siapa sangka,setelah 4 tahun berlalu dia menghubungiku semula di saat aku telahpun menemui cinta baru. Kami memulakan semula hubungan yg terputus sebagai teman. Dia menjadi teman yang sudi mendengar segala keluh kesahku. Dia seperti abang yang sentiasa menjaga kebajikanku. Hubungan kami semakin rapat menjadikan dia abang angkatku..

6 tahun aku menyemai cinta,akhirnya terlerai jua. Saat itu aku terasa begitu kecewa. Terasa aku begitu kehilangan cinta. Namun dia sentiasa ada di sisi. Memberiku semangat untuk terus berjuang demi cinta. Cuma aku saja yg tak larat meneruskannya lagi. Biarlah ia pergi jauh dariku..

12 Mac 2006
Dia meluahkan cintanya padaku!! Bukan sekadar omong kosong tapi dengan satu tekad untuk menyuntingku menjadi suri hidupnya. Aku tergamam,terbenjat pemikiranku saat itu. Memang saat yang amat ku nantikan. Tapi aku tak pernah menyangka dari dia...Ya Allah Ya Tuhanku, sekiranya sememangnya dia jodohku,bukakanlah pintu hati ini untuk menerimanya...

11 Mac 2007
Akhirnya, aku menerima lamarannya. Saat ini aku terasa begitu bahagia. Tuhan telah bukakan pintu hatiku & aku yakin dia telah dijodohkan untukku. Syukur kini aku telah pun menjadi tunangan nya..Semoga cinta kami akan terus bersemi sehingga ke akhir hayat...Amin...

saat cincin pertunangan disarungkan di jariku...

30 Mei 2008
Setelah lebih setahun bertunang, kami akhirnya di ijabkabulkan. Syukur alhamdulillah, segalanya berjalan dengan baik..Terasa seperti segala impian kami telahpun tercapai..Kini,bermula episod baru dalam hidup kami. Semoga kami akan dapat tempuhi hidup ini bersama-sama.

terlafazlah sudah akad..kini ku milikmu...

30 Mei 2010
Hari ni genaplah sudah 2 tahun kami melayari bahtera ini. Telah banyak kami lalui bersama. Doaku agar cinta ini akan terus bersemi selamanya serta dikurniakan zuriat yg soleh & solehah..amin..

Buat suamiku, Roslizan Ariffin, ceritera cinta ini ku persembahkan untukmu. Terima kasih untuk kasih sayangmu selama ini..

SELAMAT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN...

Love u always & forever...

2 ulasan:

Jgn malu,jgn segan...Mehlah tinggalkan komen korang...