Khamis, Jun 24, 2010

Bau Durian..Mana?

Sejak seminggu lalu,En.Somi asyiklah kata yg dia nak beli durian. Peliknya.. Bertambah pelik bila dia kata teringin nak makan durian..Biar betul ni?

Tau sebab apa aku pelik? Sebabnya ialah...En.Somi ni bukanlah penggemar durian. Dulu,masa muda2(hehehe..)dia memanglah suka makan durian. Tapi bila keadaan kesihatan yang tak mengizinkan,makanya dia taklah minat lagi..

Pernah sekali kat rumah mertua,kebetulan masa tu ada durian. So,aku pun tak lepaskan peluang sebab aku suka kan..Masa tu makan bertiga je,dgn mak mertua & abg ipar. En.Somi sikit pun tak pandang. Lepas tu,bila aku dok sebelah,dia suruh gi jauh2. Tak tahan bau katanya..

Alkisahnya,Selasa lepas,sedang aku khusyuk wat keje kat ofis,dapatlah SMS dari En.Somi. "Sedapnya rasa durian ni,mesti meleleh kalo org tu tengok..hehehe..Nak tinggalkan,dah abislah plak".
Apa? Makan durian tak ajak aku?
Kalo nak makan tu,diam2 jelah. Ni bleh SMS macam tu plak..Menci tol..

Balik rumah,bila buka je pintu..dah memang bau durian je. En.Somi minta maaf,katanya tinggal bau durian je sebab dia belum sempat buang kulitnya. Aku diam jelah..merajuk..


Tapi bila aku ke dapur,terpandang plak 3 biji durian. Aku pandang En.Somi. Dia sengih je..
"Tu untuk awak. Takkanlah abg makan tak ingat nak tinggalkan untuk awak". Sajelah tu..saje nak pekena aku...

isinya tebal.. nyum2


Mawarbiru : Kalau ada sape2 nak belanja makan durian,jangan lupe ajak aku...hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jgn malu,jgn segan...Mehlah tinggalkan komen korang...